El Repositorio Institucional de la Universidad Mayor, tiene como objetivo publicar, en formato digital, todos los objetos derivados de su producción científica, académica, cultural y artística. En palabras simples es una vitrina que pone en valor su patrimonio documental.
Vista simple de metadatos
| dc.contributor.author | Morales A. | es_CL |
| dc.contributor.author | Aravena, Angélica [Escuela de Educación, Universidad Mayor, Chile] | es_CL |
| dc.date.accessioned | 2020-08-12T14:11:55Z | |
| dc.date.accessioned | 2020-08-12T19:30:36Z | |
| dc.date.available | 2020-08-12T14:11:55Z | |
| dc.date.available | 2020-08-12T19:30:36Z | |
| dc.date.issued | 2018 | es_CL |
| dc.identifier.citation | Aravena, Angélica, & Morales, Astrid. (2018). El Plano Cartesiano en estudiantes de Quinto Básico: su Resignificación en una Situación Específica. Bolema: Boletim de Educação Matemática, 32(62), 825-846. https://doi.org/10.1590/1980-4415v32n62a04 | es_CL |
| dc.identifier.issn | 0103-636X | es_CL |
| dc.identifier.issn | 1980-4415 | es_CL |
| dc.identifier.uri | http://www.scielo.br/pdf/bolema/v32n62/1980-4415-bolema-32-62-0825.pdf | es_CL |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.1590/1980-4415v32n62a04 | es_CL |
| dc.identifier.uri | http://repositorio.umayor.cl/xmlui/handle/sibum/6944 | |
| dc.description.abstract | We report the results of a research on the re-signification of the Cartesian plane in a group of fifth-grade students of a Chilean school. The corresponding mathematical school discourse lacks meaningful teaching situations to introduce and to understand the use of that plane, and rather fosters a prescribed mathematics, that you do not need to build. That re-signification was evidenced through the design of a specific situation promoting the need of building the Cartesian plane. In the arguments and discussion held, the group evidenced building orthogonal axes, and the notions of distance, origin, and location of points considering rectangular coordinates | es_CL |
| dc.format.extent | Artículo original | |
| dc.language.iso | pt | es_CL |
| dc.publisher | UNESP - Universidade Estadual Paulista, Pró-Reitoria de Pesquisa Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática | es_CL |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile | |
| dc.source | Bolema - Mathematics Education Bulletin, 2018. 32(62): p: 825-846 | |
| dc.title | The Cartesian plane in fifth grade students: Its re-signification on a specific situation | es_CL |
| dc.title.alternative | El Plano Cartesiano en estudiantes de Quinto Básico: Su Resignificación en una Situación Específica | en_CL |
| dc.type | Artículo o paper | es_CL |
| umayor.facultad | Facultad de Humanidades | |
| umayor.indizador | COT | |
| umayor.politicas.sherpa/romeo | Esta revista tiene licencia Creative Commons BY | es_CL |
| umayor.indexado | SCOPUS | es_CL |
| umayor.indexado | SCIELO | es_CL |
| dc.identifier.doi | DOI: 10.1590/1980-4415v32n62a04 | es_CL] |
| umayor.indicadores.wos-(cuartil) | Q3 | es_CL |
| umayor.indicadores.scopus-(scimago-sjr) | 0,29 | es_CL |
| umayor.indicadores.scopus-(scimago-sjr) | ÍNDICE H: 31 | es_CL |
Vista simple de metadatos