Vista simple de metadatos

dc.contributor.authorMoya R. P., Ruz A. M., Froes M. P.es_CL
dc.contributor.authorParraguez López, Elisa [Escuela de Odontología, Facultad de Ciencias, Universidad Mayor, Chile]es_CL
dc.contributor.authorCarreño E., Verónica [Escuela de Odontología, Facultad de Ciencias, Universidad Mayor, Chile]es_CL
dc.contributor.authorRodríguez C., Ana María [Escuela de Odontología, Facultad de Ciencias, Universidad Mayor, Chile]es_CL
dc.date.accessioned2020-08-12T14:11:55Z
dc.date.accessioned2020-08-12T18:13:22Z
dc.date.available2020-08-12T14:11:55Z
dc.date.available2020-08-12T18:13:22Z
dc.date.issued2017es_CL
dc.identifier.citationMoya R, Patricia, Ruz A, Maxy, Parraguez L, Elisa, Carreño E, Verónica, Rodríguez C, Ana María, & Froes M, Patricia. (2017). Efectividad de la simulación en la educación médica desde la perspectiva de seguridad de pacientes. Revista médica de Chile, 145(4), 514-526. https://dx.doi.org/10.4067/S0034-98872017000400012es_CL
dc.identifier.issn0034-9887es_CL
dc.identifier.issn0717-6163es_CL
dc.identifier.urihttps://scielo.conicyt.cl/pdf/rmc/v145n4/art12.pdfes_CL
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.4067/S0034-98872017000400012es_CL
dc.identifier.urihttp://repositorio.umayor.cl/xmlui/handle/sibum/6884
dc.description.abstractWe herein review the association between patients’ safety and simulation methods for medical education. This evidence should help to change the present paradigm in medical education, where there is still reticence towards this education method. A total of 20 papers on the subject were reviewed. Ninety percent of these articles conclude that simulation contributes to patient safety, 5% conclude that the evidence is uncertain and 5% conclude that the effects will be seen in the next decade. Thus, the majority of papers support the use of simulation in medical education as a method that improves patients’ safety.es_CL
dc.format.extentArtículo original
dc.language.isoeses_CL
dc.publisherSociedad Médica de Santiagoes_CL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Chile
dc.sourceRevista Medica de Chile, 2017. 145(4): p: 514-526
dc.titleEfectividad de la simulación en la educación médica desde la perspectiva de seguridad de pacienteses_CL
dc.title.alternativeSimulation in medical education from the perspective of patients’ safetyen_CL
dc.typeArtículo o paperes_CL
umayor.facultadFacultad de Ciencias
umayor.indizadorCOT
umayor.politicas.sherpa/romeoEsta revista tiene licencia Creative Commons BYes_CL
umayor.indexadoWOSes_CL
umayor.indexadoSCOPUSes_CL
umayor.indexadoSCIELOes_CL
dc.identifier.doiDOI: 10.4067/S0034-98872017000400012es_CL]
umayor.indicadores.wos-(cuartil)Q3es_CL
umayor.indicadores.scopus-(scimago-sjr)0,21es_CL
umayor.indicadores.scopus-(scimago-sjr)ÍNDICE H: 70es_CL


Vista simple de metadatos



Modificado por: Sistema de Bibliotecas Universidad Mayor - SIBUM
DSpace software copyright © 2002-2018  DuraSpace